.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
عضو هیئت رئیسه مجلس در ساری؛
دولت موظف به ایجاد تناسب منطقی بین رشته‌های تحصیلی شد
عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه گفت: در این برنامه دولت موظف به ایجاد تناسب منطقی بین رشته‌های تحصیلی و نیازهای جامعه شد.

به گزارش شمال نیوز، علی اصغر یوسف‌نژاد شامگاه دوشنبه در مراسم روز استاد دانشکده فنی  امام محمد باقر(ع) ساری نظام آموزشی کشور را به‌عنوان بال پروازی برای دیگر بخش‌ها دانست و اظهار داشت: همه افراد جامعه با نظام آموزش و پرورش و نظام آموزش عالی در ارتباط هستند.

وی افزود: این دو نهاد از نظر کمیت بسیار قدرتمند، بسترساز و حرکت آفرین بوده و از نظر تعداد نیز قابل توجه هستند و به دلیل اثرگذاری مهم آنها در برنامه‌های توسعه ای دنیا و نیز در کشور ما، بخش مهم و ستون فقرات تصمیم گیری‌ها در برنامه‌های مادر، نظام آموزشی است.

یوسف‌نژاد با اشاره به برنامه ششم توسعه کشور، تصریح کرد: نگاه مجلس به نظام آموزشی، نگاه مثبتی بوده و اقدامات خوبی را پیش‌بینی کرده تا دولت و دستگاه‌های اجرایی مرتبط، بر اساس برنامه اقدامات مناسبی در زمینه نسبت‌های آموزشی، نسبت استاد به دانشجو و اعضای هیئت علمی انجام دهند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، نظام آموزشی با کیفیت و پژوهش‌مدار را کلینیک تخصصی پاسخگوی مشکلات جامعه دانست و افزود: صرف تولید در یک مقطع متوسطه و یا نظام آموزش عالی نمی‌تواند در جامعه مؤثر باشد و کسانی که در یک نظام آموزشی پرورش می‌یابند، باید پاسخگوی نیازهای جامعه در مقاطع زمانی آینده باشند.

وی تاکید کرد: در برنامه ششم توسعه، دولت و آموزش عالی موظف هستند تناسب منطقی بین نیازهای جامعه و رشته‌های در حال تحصیل ایجاد کنند.

نماینده ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، دانشکده فنی امام محمد باقر(ع) ساری را از نظر سابقه کاری شناسنامه فعالیت‌های آموزشی در گرایش فنی در شهرستان ساری اعلام و تصریح کرد: با اراده قوی و بسترسازی، دانشکده به این درجه و نقطه پروازی برای توسعه در آینده رسیده است و بسیاری از فارغ‌التحصیلان این دانشکده در دانشگاه فنی و حرفه ای، بر اساس بررسی میدانی، جذب محیط‌های تولیدی و کاری شده اند.

یوسف‌نژاد با دعوت از عموم مردم جهت شرکت در انتخابات پیش رو افزود: مردم باید در انتخابات 29 اردیبهشت پر قدرت ظاهر شوند و این افتخار و اعتبار یک بار دیگر در تاریخ سیاسی مملکت ما رقم بخورد که مردم، با شکوه آمدند و این همدلی و همفکری در ابعاد داخلی و بین المللی اثرگذار خواهد بود و دشمنان عقب خواهند نشست و طمع آنها به یأس بدل خواهد شد.

وی تاکید کرد: در انتخابات و تبلیغات، مسائل اخلاقی و دینی نیز باید رعایت شود و افراد با پرهیز از سیاه‌نمایی عملکرد و بر اساس حوزه وظیفه و تکلیف به اظهار نظر بپردازند.

امیر حیاتی رئیس دانشکده فنی امام محمد باقر (ع) ساری نیز اظهار داشت: استاد مطهری بی تردید از استثنائات این نظام بوده و همان طور که امام راحل فرمودند تمام تألیفات دکتر مطهری بدون استثنا انسان‌ساز است.

وی بیان کرد: زمان‌سنجی، دوراندیشی و همه جانبه‌نگری آیت‌الله مطهری مثال زدنی است و ما افتخار می‌کنیم که چنین روزی به نام روز معلم نامیده شده است.

حیاتی ادامه داد: سطح جامعه یک کشور، هیچگاه از سطح معلم‌های آن بالاتر نخواهد رفت. هر چه معلمان یک جامعه مترقی‌تر و به روز باشند، آن جامعه پله‌های ترقی را سریع‌تر خواهد پیمود.

وی بیان کرد: یکی از شاخصه‌های کشورهای توسعه یافته نیز توجه به آموزش و پرورش پویا و مترقی بوده است.

در پایان از اساتید نمونه دانشگاه تجلیل شد.

منبع:تسنیم


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.241 seconds.